Inzichten

Beste ondernemer, wie ben je eigenlijk? Ontdek jouw identiteit!

identiteit

Wil jij als vindingrijke ondernemer de identiteit van jouw zaak ontdekken én er meer uit halen? Ga aan de slag met ‘logische niveaus’ – een gemakkelijke methode – en de mogelijkheden liggen voor je neus!

In mijn loopbaan als coach heb ik de logische niveaus leren kennen. En in mijn bescheiden mening kan je deze methode eenvoudig inzetten om beter inzicht te krijgen in jezelf of in jouw onderneming.  En ik hou van simpel en praktisch! Elk niveau heeft invloed op een ander level: ze versterken of beperken! En wil je iets veranderen, dan kan je best een niveautje hoger starten… just saying.

Praktisch

logische-niveausPer niveau heb ik één of meerdere vragen opgesteld. Als je deze eerlijk beantwoordt, heb je een scherper beeld van jouw zaak. Gemakkelijk? Ja en nee… Het zal wat dieper denkwerk van je vereisen.

Aan de slag!

Missie of identiteit: Wat maakt jouw zaak uniek? Waarom besta je?

Visie: Waar wil je met jouw zaak staan binnen 2 jaar?

Strategie: Wat is jouw high-level plan?

Waarden: Wat is echt belangrijk voor jouw zaak?

Gedrag: Wat doe je? Welk gedrag is cruciaal voor de toekomst van jouw zaak?

Infrastructuur: Welke omgeving werkt best voor jouw zaak? Hoe ziet die eruit?

Voorbeeldje nodig?

Uiteraard wil ik je mijn eigen antwoorden meegeven over mijn blog ‘wereldgenieter’, omdat ik van transparantie en eerlijkheid hou. Hier gaan we…

Missie of identiteit

Heel bewust blijft mijn webstek een ‘omni-blog’, omdat ik zoveel interesses heb en graag schrijf over verschillende onderwerpen. Ik wil geen beperkingen: dat geeft me lucht en vrijheid. Wat mij uniek maakt, is mijn eigen kijk op de wereld, mijn unieke schrijfstijl en mijn persoonlijke verhalen. Ik besta omdat ik energie uit mijn blog haal en anderen wil raken.

Visie

Binnen 2 jaar wil ik mijn aantal lezers verdubbelen, een boek schrijven en één of meer samenwerkingen met kleine ondernemingen.

Strategie

  • Constant artikelen posten: dat wil zeggen 3 keer per week (maandag, woensdag, zaterdag)
  • Gastblogs schrijven voor online magazines (1 keer per maand)
  • Schrijfplan voor mijn boek opmaken (voor december 2016)
  • Gepassioneerde kleine ondernemingen contacteren
  • Regelmatig (één keer per kwartaal) ‘outside-the-box’ ideetjes verwezenlijken d.m.v. brainstorming

Waarden

Eerst en vooral wil ik plezier blijven beleven aan mijn blog. Meerwaarde creëren voor mijn lezers. Unieke invalshoeken en artikelen posten. Vrijheid om te schrijven wat ik zelf wil.

Gedrag

  • Blijven schrijven: doorzettingsvermogen om elke dag te schrijven;
  • Blijven kijken: nieuwsgierigheid om open te staan voor alles in de wereld en diverse opinies;
  • Blijven dromen: creativiteit om origineel uit de hoek te komen.

Infrastructuur

Op een rustig plekje met veel licht schrijf ik het best. Dat kan zowel thuis als in het buitenland of ergens onderweg. Vooral mentaal moet ik regelmatig stoom aflaten door te schrijven.

Wat kan je er nu mee?

Het denkproces voor het beantwoorden van de vragen heeft mijn identiteit verwoord én mijn actie-modus opgestart. Meteen wil ik de ‘brainstorm’-momenten in mijn agenda inplannen. Oh ja, ik wil een auteur contacteren om me op weg te helpen met mijn schrijfplan… Mijn identiteit of missie kan ik gebruiken op mijn site… en… En jij? Schiet jij in actie?

Over de auteur

Chrisje

Levensgenieter en heeft een passie voor schrijven, boekenwurm, foodie en travel-o-holic (ver weg en dichtbij!). Als 50-plusser (ahum!) woon ik met plezier in Antwerpen. In mijn werk als Talent Manager hou ik van 'anderen laten groeien'... Sarcastisch én lief!

Over de auteur

Pieter Teekens

Deze kleurenblinde fagottist houdt van taal en Franse auto's. In het dagelijks leven copywriter en webredacteur voor Clockwork & pgteekens.nl