Ondernemen

Wil jij meer leuke klanten? Maak je zakelijke website persoonlijker!

Wil je meer klanten? Klanten waar jij een klik mee hebt en waar je fijn mee werkt? Laat dan meer van jouw persoonlijkheid op je zakelijke website zien.  

Ik heb alleen maar leuke en goede klanten. Weet je waarom? Omdat ik niet alleen in real life, maar ook op mijn website verbinding maak door te laten zien wie ik ben. En dat werkt voor jou niet anders. Laat jij jouw persoonlijkheid op je zakelijke website zien, dan maak je verbinding met de juiste klant. Jouw ideale klant.

Juist nu is je persoonlijkheid online laten zien heel belangrijk. Hiermee onderscheid jij je namelijk van al die concullega’s; jij bent uniek.

Hoe je je zakelijke website persoonlijker maakt?

Jouw gezicht op de homepage

Zet, naast wat jouw bedrijf doet, een foto van jezelf op je homepage. Daarbij kun je je missie noemen of jezelf kort introduceren. Jouw websitebezoeker kijkt jou gelijk in de ogen, weet wie jij bent en waar jij voor staat als ondernemer. Met een goed onderscheidend portret en bijvoorbeeld een persoonlijke quote trek je jouw bezoeker je website binnen.

Ook ik laat mijzelf zien op mijn homepage © Paulien Kluver

Ook ik laat mijzelf zien op mijn homepage © Paulien Kluver

Een goede “about me” pagina

Dit lijkt een open deur, maar er zijn zoveel ondernemers die hun “over mij” of “about me” pagina niet ten volle benutten. Vertel jouw verhaal. Durf je daarbij open, kwetsbaar op te stellen. Kwetsbaarheid betekent niet huilie-huilie doen met een zielig verhaal. Voor mij is kwetsbaarheid jouw eerlijke verhaal vertellen, we hebben allemaal zo onze struggles en obstakels. Vertel hoe je die overwonnen hebt, hoe je van daaruit je bedrijf hebt opgebouwd. Dit verhaal maakt duidelijk waarom jij doet wat je doet en het zorgt voor herkenning en respect.

Links naar je social media

Voordat jouw websitebezoeker je klant wordt, checkt hij jou zeer waarschijnlijk op social media. Dus kun je net zo goed de deur voor hem openhouden. Plaats op je website links naar jouw Facebookpagina, Twitteraccount, LinkedInprofiel, Instagram en overige social media. Hiermee laat je zien dat je benaderbaar en toegankelijk bent. En dat schept vertrouwen.

Blog

Je eigen website is de beste plek om te bloggen. Dat is niet alleen goed voor je online vindbaarheid, om je expertise te laten zien en om mensen naar je website te trekken. Een blog is ook een uitgelezen plek om meer van je persoonlijkheid te laten zien. Dat kan in tekst: schrijf over een probleem waar jij als ondernemer tegenaan loopt en hoe je dat charmant oplost. Zo schreef ik laatst een blog over de struggles van het thuiswerken met een peuter. Ook met foto’s laat je zien wie jij bent en hoe jij met je bedrijf bezig bent, dat is een gouden combinatie met tekst.

Spannend…

Ja, het is best spannend om jezelf zo open op te stellen. Om jezelf te laten zien. Ik durfde dat eerst ook niet. Maar het heeft mij tot nu toe alleen maar leuke klanten gebracht en dat gun ik jou ook!

100% jezelf

Niet voor niets schrijf ik deze blog, want dit is mijn missie: ik geloof dat als je 100% jezelf bent en je dat op een krachtige manier laat zien, je een veel betere verbinding maakt met potentiële klanten en opdrachtgevers. En die verbinding laat ik mijn klanten ook maken, door middel van een goed portret.

Nu ben ik erg benieuwd, hoe laat jij jouw persoonlijkheid zien op je zakelijke website? Leuk als je hieronder een reactie achterlaat!

Over de auteur

Paulien Kluver

Ik ben fotograaf; gespecialiseerd in verhalende, authentieke portretten.

Ik maak professioneel fotografisch beeld dat communiceert en raakt.
Dat doe ik o.a. voor voor magazines, online media en bedrijven en organisaties.

Over de auteur

Marca van den Broek

ondernemer, businesscoach, trainer, zakelijk leider, social media addict, blogger, contenteer, foodie, single mom, honden èn kattenmens, verslaafd aan chocola maar probeert suikervrij te leven. Meer info op www.marcavandenbroek.nl

1 reactie

  • Jaaa, ik ben groot fan van je persoonlijkheid naar voren laten komen op je zakelijke website. Onlangs heb ik mijn website compleet laten redesignen en ik heb alle teksten herschreven. Al meteen op de homepage laat ik zien wie ik ben: door de foto met een notitieboek (houd ik van), de laptop waar ik op werk en de bril die ik elke dag op mijn neus heb. Daarnaast zie je meteen wat voor vlees je in de humorkuip hebt. En natuurlijk komt mijn persoonlijkheid goed naar voren op de blog.

Wat vind jij?